Witam Kolegów.
Niestety nadszedł czas na wymianę łozyska w przednim lewym kole,bo zaczyna coraz mocniej huczeć.Moje pytanie jest następujące.Jakie warto zastosować,aby zaraz znowu go nie wymieniać i czy ktoś już to robił?Interesują mnie cenne wskazówki,a i opisem krok po kroku danej operacji także nie pogardzę.Chciałbym to zrobić we własnym zakresie,bo kiedys już to robiłem,ale w innym autku.będzie wdzięczny za podpowiedzi.
Pozdrowionka,szerokości i bezawaryjności
JEST Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM Kombi 2007r. ELEGANCE
BYŁO Skoda Octavia 1,9 TDI 110 KM Kombi 2000r. ELEGANCE
było na forum już kilka razy...
ja polecam fag(ok 130zł) lub skf (ok 160zł) plus robota ok 60zł plus ja robiłem zbieżność. możesz też założyć "chińszczyzne" i po tygodniu znowu je wymieniać...
najlepiej zrobic obie strony na raz, bo lozyska maja zblizona trawalosc.
jak posypalo sie jedno to drugie posypie sie niebawem.
jesli chodzi o producenta - nie baw sie w byle co zeby pare groszy zaoszczedzic - nie warto.
robocizna jest drozsza niz roznica w cenie. (o polecanych producentach jest juz duzo watkow)
co do montazu - najlepiej jak masz dostep do prasy + odpowiednie tulejki/prowadniki do wciskania. jesli chcesz zeby ladniej 'wchodzily' to mozesz podgrzac piaste (farelka wystarczy) i ochlodzic lozysko.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
No nie chcę bawić się w żadną tandetę,bo nie lubię robić 2 razy tej samej roboty.Jeśli chodzi o narzędzia,to posiadam prasę,klucze,także nie będzie z tym problemu.Za propozycje producentów dzięki wielkie,a z tym szukaniem na forum to różnie bywa.Teraz chciałbym się może dowiedzieć czegoś na temat samej wymiany.Jakim momentem dokręcić piastę itp.
JEST Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM Kombi 2007r. ELEGANCE
BYŁO Skoda Octavia 1,9 TDI 110 KM Kombi 2000r. ELEGANCE
najlepiej zrobic obie strony na raz, bo lozyska maja zblizona trawalosc
U mnie lewe padło przy 91 a prawe 134tys km
A u mnie prawe po 50 a lewe 120 tyś
[ Dodano: Pią 19 Lut, 10 13:47 ]
Zamieszczone przez Pawka123
Chciałbym to zrobić we własnym zakresie,bo kiedys już to robiłem,ale w innym autku.będzie wdzięczny za podpowiedzi.
jak tylko masz warunki to nie ma z tym żadnego problemu 1,5 godz i po sprawie no 2 godz . U mnie największy problem był ze zdjęciem bieżni z piasty bo jak zawsze cholera musi zostać ale jak już się wpadnie jak to zdjąć to reszta to pan pikuś
jak tylko masz warunki to nie ma z tym żadnego problemu 1,5 godz i po sprawie no 2 godz . U mnie największy problem był ze zdjęciem bieżni z piasty bo jak zawsze cholera musi zostać ale jak już się wpadnie jak to zdjąć to reszta to pan pikuś
ja łapię piaste w imadło i szlifierką kątową rozcinam bieżnie, ale zachowując szczególną uwagę żeby nie uszkodzić piasty. Nie trzeba całkiem rozcinać, wystarczy naciąć i powinno zejść.
Hmm,zastanawia mnie tylko co mam rozumieć przez słowo "bierznia",bo zbytnio nie wiem o co chodzi.Może jakieś foto,lub rysunek z katalogu?Bedę wdzięczny.A powiedzcie mi jeszcze,czy półoske z przegubem trzeba wyciagać,czy nie?Kiedyś własnie podczas wymiany łozyska niestety potraktowałem młotkiem troche piaste i pękł przegub,co oczywiście wiązało się z jego wymianą.Chciałbym dokładnie wiedzieć co i jak,żeby nie narobić komedii.
Dzięki
JEST Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM Kombi 2007r. ELEGANCE
BYŁO Skoda Octavia 1,9 TDI 110 KM Kombi 2000r. ELEGANCE
Hmm,zastanawia mnie tylko co mam rozumieć przez słowo "bierznia"
Bardziej po naszemu jest to wewnętrzny pierścień łożyska w który wchodzi piasta jak wybijesz piaste to łożsko sie rozlatuje na części i na piaście zostaje właśnie ten pierścień ( najczęściej) i zawsze największy problem jest ze zdjęciem tego właśnie pierścienia ale i na to są sposoby ja nie używam kątówki po prostu ściągam to ściągaczem
Zamieszczone przez Pawka123
Kiedyś własnie podczas wymiany łozyska niestety potraktowałem młotkiem troche piaste i pękł przegub
nie wiem jak ci mógł pęknąć przegub skoro żeby cokolwiek zrobić z piastą trzeba ją rozłączyć od przegubu . Z tego co piszesz to ja ci też polecam jechać do mechanika za 100 zrobi ci to w godzinke i przynajmniej nic nie zepsujesz
Petras źle mnie zrozumiałeś,a może też troche źle się wyraziłem,bo kiedyś to nie dałem rady piasty zdjąć z półosi i w tym leżał cały problem.Musiałem wyciagać całość i niestety...!To nie jest takie trudne,ale wpierw wolę poznac na wszelki wypadek wszystkie haczyki,jeżeli takowe istnieją,niż potem żałować,że sie nie spytało.
Ale dzięki Panowie za troskę.Dam se radę.Pozdro
JEST Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM Kombi 2007r. ELEGANCE
BYŁO Skoda Octavia 1,9 TDI 110 KM Kombi 2000r. ELEGANCE
musisz rozpiąć zwrotnicę od całej reszty, ściągasz zacisk, jarzmo, odkręcasz od wahacza i łącznika stabilizatora, odkręcasz półoś i ściągasz zwrotnice z piastą z mcpersona. jak masz na wierzchu zwrotnicę z piastą najlepiej założyć ją na prasę i wyprasować piastę ze zwrotnicy, pewnie zostanie ci bieżnia zewnętzna w zwrotnicy to ją też musisz wyprasować, potem piasta na prasę i wyciskasz to co zostało w środku, składasz w odwrotnej kolejności. tak jak pisali koledzy najlepiej zrobić dwie strony na raz. przy okazji sprawdź czy masz łączniki, sworznie oraz końcówki drążka w dobrym stanie bo szkoda za miesiąc dwa robić podobną robotę. zwróć uwage również przy okazji rozpiętej półosi na manszetę gumową czy jest w całości.
tam sie zadna bieznia nie wysypie, bo to nie jest lozysko stozkowe.
wyprasowuje i wprasowuje sie je w calosci (najlepiej jak zwrotnica jest zdjeta).
sama nakretke od przegubu (dwunastokatna) dokreca sie na 3 razy, po kazdym stopniu pokecajac kolem:
1. 50 Nm
2. 225 Nm i poluzowac pol obrotu,
3. 50 Nm i dalej 60 stopni.
i na koiec uwaga (powtarzana chyba z czwarty raz):
na trwalosc lozyska w 80% ma sposob montazu, w 20% producent (marka - nie dot. chinszczyzny, bo ta sypie sie sama z siebie)
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
i na koiec uwaga (powtarzana chyba z czwarty raz):
na trwalosc lozyska w 80% ma sposob montazu, w 80% producent (marka - nie dot. chinszczyzny, bo ta sypie sie sama z siebie)
chciałeś powiedzieć 80 montaż,20 marka
Zamieszczone przez rss
tam sie zadna bieznia nie wysypie, bo to nie jest lozysko stozkowe.
wyprasowuje i wprasowuje sie je w calosci (najlepiej jak zwrotnica jest zdjeta).
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
tam sie zadna bieznia nie wysypie, bo to nie jest lozysko stozkowe.
to w takim razie jak się nazywa część łożyska po której pracują kulki :?:
czyżby bieżnia :wink:
Zamieszczone przez rss
wyprasowuje i wprasowuje sie je w calosci
szczerze to chciałbym to zobaczyć bo jeszcze nigdy nie widziałem żeby piasta wyszła z łożyska bez jednej bieżni wewnętrznej. Poprawka chyba jednak widziałem. Było to wtedy jak bieżnia obróciła się na piaście która wtedy już oczywiście nadawała się tylko do śmietnika.
Zamieszczone przez rss
sama nakretke od przegubu (dwunastokatna) dokreca sie na 3 razy, po kazdym stopniu pokecajac kolem:
1. 50 Nm
2. 225 Nm i poluzowac pol obrotu,
3. 50 Nm i dalej 60 stopni.
Sądzę że są to dane z jakieś mądrej książki tylko niestety nie mogę pojąć po co ta ekwilibrystyka przy łożysku kulkowym dwurzędowym gdzie bieżnie wewnętrzne mają po prostu być mocno skręcone ze sobą a zewnętrzne połączone są na stałe :?: Do tego obracanie kołem. Nie widzę w tym żadnej logiki lub też ten kto tą książkę napisał był na wagarach gdy mówiono o łożyskach
Zamieszczone przez tryton
ja nie używam kątówki po prostu ściągam to ściągaczem
mógłbyś podesłać linka do takiego ściągacza którego używasz ponieważ przerabiałem ich wiele i najsprawniej idzie mi jednak kątówką
Zamieszczone przez petras
najlepiej zrobić dwie strony na raz.
prawa strona dwa razy- przy ok. 60kkm i 150kkm
lewa do końca sprawna
więc nie jest regułą żeby wymieniać tak jak np. tarcze ham. :wink: :lol:
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
tam sie zadna bieznia nie wysypie, bo to nie jest lozysko stozkowe.
to w takim razie jak się nazywa część łożyska po której pracują kulki :?:
czyżby bieżnia :wink:
oczywiscie - to bieznia (i ni etewierdzilem nigdy ze jest inaczej), ale nie zdejmie sie jej 'tak po prostu' jak z lozyska stozkowego
(oczywiscie na upartego sie zdejmie, ale tylko raz ...)
Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
Zamieszczone przez rss
wyprasowuje i wprasowuje sie je w calosci
szczerze to chciałbym to zobaczyć bo jeszcze nigdy nie widziałem żeby piasta wyszła z łożyska bez jednej bieżni wewnętrznej. Poprawka chyba jednak widziałem. Było to wtedy jak bieżnia obróciła się na piaście która wtedy już oczywiście nadawała się tylko do śmietnika.
co do wyprasowywania to chyba i tak wszystko jedno czy wyjdzie cale czy w kawalkach, bo stare lozysko nadaje sie juz tylko do huty, ale co do wprasowania nowego to nie rozumiem...
Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
Zamieszczone przez rss
sama nakretke od przegubu (dwunastokatna) dokreca sie na 3 razy, po kazdym stopniu pokecajac kolem:
1. 50 Nm
2. 225 Nm i poluzowac pol obrotu,
3. 50 Nm i dalej 60 stopni.
Sądzę że są to dane z jakieś mądrej książki tylko niestety nie mogę pojąć po co ta ekwilibrystyka przy łożysku kulkowym dwurzędowym gdzie bieżnie wewnętrzne mają po prostu być mocno skręcone ze sobą a zewnętrzne połączone są na stałe :?: Do tego obracanie kołem. Nie widzę w tym żadnej logiki lub też ten kto tą książkę napisał był na wagarach gdy mówiono o łożyskach
to cytat z Etzolda. dotyczy nakretki dwunastokatnej przegubu polosi.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
co do wyprasowywania to chyba i tak wszystko jedno czy wyjdzie cale czy w kawalkach, bo stare lozysko nadaje sie juz tylko do huty, ale co do wprasowania nowego to nie rozumiem...
dokładnie, to łożysko jest jednorazowe ale chodziło mi o to że po wybiciu/wyprasowaniu piasty zostaje na niej jedna bieżnia łożyska którą trzeba usunąć. Więc nie jest tak że wyprasowywuje się w całości.
O wprasowywaniu nowego nic nie pisałem...
Zamieszczone przez rss
to cytat z Etzolda. dotyczy nakretki dwunastokatnej przegubu polosi.
no właśnie, tak przypuszczałem tylko nie znajduje w tych wytycznych żadnej logiki tzn. co autor miał na myśli
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
dokładnie, to łożysko jest jednorazowe ale chodziło mi o to że po wybiciu/wyprasowaniu piasty zostaje na niej jedna bieżnia łożyska którą trzeba usunąć. Więc nie jest tak że wyprasowywuje się w całości.
znajac prawa Murphy'ego zdziwilbym sie gdyby wszystko poszlo gladko ale chodzilo mi o to ze wypycha sie je w calosci (no dobra, z takim zamiarem) a nie tak jak stozkowe ktore mozna rozebrac a na koncu wypchnac bieznie.
a o konstrukcji sciagacza do tych nieszczesnych biezni mozemy pogadac przy okazji, bo pare ciekawych rozwiazan bylo mi dane widziec.
co do Etzolda - moglo mu chodzic o to zeby wszystko lepiej (rownomierniej ?) osiadlo, albo powielil opis z pojazdow o innym typie konstrukcji piasty ...
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
a o konstrukcji sciagacza do tych nieszczesnych biezni mozemy pogadac przy okazji, bo pare ciekawych rozwiazan bylo mi dane widziec.
z chęcią bo naprawdę nic konkretnego jeszcze nie widziałem a z drugiej strony to niestety ale tej bieżni nie ma jak złapać, dodatkowo przeszkadza koronka od ABS-u
Zamieszczone przez rss
co do Etzolda - moglo mu chodzic o to zeby wszystko lepiej (rownomierniej ?) osiadlo, albo powielil opis z pojazdow o innym typie konstrukcji piasty ...
raczej powielił opis.
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
co do ściągaczy to ja używam zwykłego 3 ramiennego tylko z pod szlifowanymi łapami odsuwam bieżnie lekko dłutem, przecinakiem a potem już ściągacz jak dotąd zawsze działało
No i o to mi mniej więcej chodziło.Dzięki Panowie za pomoc.Prasę mam,także nie powinno być kłopotu.A jak coś,to będe się odzywał.Jak tylko zrobię porzadek z tym,to dam znać jak poszlo.Na pewno chińszczyzny nie bede pchał,bo nigdy nie oszczędzałem na takich rzeczach.Narazie pokusze się jednak o wymianę jednego.Zawsze można potem zmienić drugie.
Pozdrowionka
JEST Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM Kombi 2007r. ELEGANCE
BYŁO Skoda Octavia 1,9 TDI 110 KM Kombi 2000r. ELEGANCE
Panowie, ja też muszę kupić łożyska do przodu (chyba) i FAG mam za 90 zł.
W innym sklepie, przeze mnie sprawdzonym (kupuję od nich od ok. 4 lat) mają łożyska firmy Margo za 50 zł. Czy ktoś słyszał coś o tej firmie?
Podobno ten sklep handluje nimi już ok. 10 lat i bez żadnych reklamacji.
P.S.
Jak sprawdzić czy z tyłu też do wymiany łożysko? Z mojej winy wymieniłem już prawą piastę, ale nie wiem jak wygląda lewa... Czy z tyłu łożyska są już integralne z piastami czy wymienia się je osbno???
[ Dodano: Pią 30 Sie, 13 09:25 ]
Panowie, czy ktoś coś mi podpowie o produktach firmy Margo czy sam muszę sprawdzić???
Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Komentarz